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1917 Legendas PortuguГЄs (pt)


April 6th, 1917. As an infantry battalion assembles to wage war deep in enemy territory, two soldiers are assigned to race against time and deliver a message that will stop 1,600 men from walking straight into a deadly trap.




1917 Legendas PortuguГЄs (pt)



Entre os anos de 1917 e 1918 verificou-se uma mudança na 1.ª Guerra Mundial. As forças em conflito entraram em desequilíbrio e deu-se o regresso a uma guerra de movimentos. Que papel desempenharam nesta guerra países como os Estados Unidos da América e Portugal? Porque é que a Rússia abandonou a guerra em 1917? Encontra as respostas a estas questões nos vídeos deste recurso e autoavalia as tuas aprendizagens.


A participação portuguesa na 1ª Guerra Mundial, tal como sucedeu noutros países beligerantes, marcou não só a geração que a viveu, mas também as seguintes, pois as marcas da guerra perduraram por muitos e muitos anos em tempo de paz. Naturalmente, quando se evoca o primeiro centenário deste conflito e se homenageia as suas vítimas, revisitam-se os inúmeros testemunhos que dele ficaram. Esta comunicação tem precisamente este duplo propósito de homenagear e relembrar a presença de tropas portuguesas em França nos anos de 1917 a 1919, centrando a sua atenção no denominado: Fundo do Corpo Expedicionário Português (CEP), queintegra o acervo do Arquivo Histórico Militar (AHM), instituição do ExércitoPortuguês a quem cabe a guarda da sua documentação histórica. Porém, como há outros fundos documentais do AHM que recordam a participação portuguesa na guerra também a eles se faz referência, bem como a diversas iniciativas evocativas dessa participação, que presentemente decorrem e são disponibilizadas on-line.


David Welch, The Final Throw of the Dice. General Ludendorff: Morale, Patriotic Instruction and Imperial German Propaganda 1917-18, Ler História [Online], 66 2014, posto online no dia 20 julho 2002, consultado no dia 02 abril 2023. URL: ; DOI:


In 1901, nine-year-old Vito Andolini flees his country after his whole family is killed in Corleone, Sicily when his father insults local Mafia chieftain Don Ciccio. Vito escapes to New York City and is registered on arrival as "Vito Corleone". In 1917, Vito lives in New York with his wife, Carmela, and their infant son, Sonny. He loses his job due to the interference of Don Fanucci, a local Black Hand extortionist. His neighbor Peter Clemenza asks Vito to hide a bag of guns; as thanks, Clemenza enlists Vito's help in stealing a rug, which he gives to Carmela.


Samba (Portuguese pronunciation: [ˈsɐ̃bɐ] (listen)), is a name or prefix used for several rhythmic variants, such as samba urbano carioca (urban Carioca samba),[1][2] samba de roda (sometimes also called rural samba),[3] recognized as part of the Intangible Cultural Heritage of Humanity by UNESCO,[4] amongst many other forms of Samba, mostly originated in the Rio de Janeiro and Bahia States.[5][6][7] Samba is a broad term for many of the rhythms that compose the better known Brazilian music genres that originated in the Afro-Brazilian communities of Bahia in the late 19th century[8] and early 20th century, having continued its development on the communities of Rio de Janeiro in the early 20th century.[9][10] Having its roots in the Afro-Brazilian Candomblé,[11][12][13] as well as other Afro-Brazilian and Indigenous folk traditions, such as the traditional Samba de Caboclo,[14][15] it is considered one of the most important cultural phenomena in Brazil[16][17] and one of the country's symbols.[18][19][20][21] Present in the Portuguese language at least since the 19th century, the word "samba" was originally used to designate a "popular dance".[22] Over time, its meaning has been extended to a "batuque-like circle dance", a dance style, and also to a "music genre".[22][23] This process of establishing itself as a musical genre began in the 1910s[24] and it had its inaugural landmark in the song "Pelo Telefone", launched in 1917.[25][26] Despite being identified by its creators, the public, and the Brazilian music industry as "samba", this pioneering style was much more connected from the rhythmic and instrumental point of view to maxixe than to samba itself.[24][27][28]


O documentário foi produzido por militantes e colaboradores do Partido Operário Socialista Internacionalista (POSI), seção do estado espanhol da 4ª Internacional. A adaptação do áudio e as legendas em português foi, também, um trabalho dos militantes e colaboradores da Corrente O Trabalho do PT, seção brasileira da 4ª Internacional.


Ainda segundo tal interpretação, as HQs teriam surgido não nos EUA, massim na Europa, a partir do artista suíço Rodolphe Töpffer (1799-1846).Publicada em 1833, a obra Histoire de M. Jabot continha imagens emsérie acompanhadas de legendas. Töpffer definia seu trabalho comolittérature en estampes. 041b061a72


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